Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama, dijital ortamlarda ürün ve hizmetinizi tanıtabileceğiniz, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre çok daha avantajlı ve tercih oranı yüksek bir iletişim yöntemidir. Dijital pazarlama yöntemi bir firmanın ya da markanın dijital ortamdaki pazarlama sürecine verilen addır. Google Adwords, Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin gibi tüm sosyal medya kanalları, mailing platformları, web sitesi banner reklamları, advertorial reklamlar, mobil uygulamlar gibi daha bir çok iletişim yöntemi bu pazarlama stratejisini kapsar.
Tüketiciler, markaların veya firmalarınkendilerini en hızlı bir şekilde sunabildiği yöntemleri seçerek ürün hakkında bilgi sahibi olmayı tercih eder ve markalar veya firmalarda aynı kişileri potansiyel müşteriler haline getirmeye çalışır.En hızlı bir şekilde tüketiciye ulaşma yöntemi de hali hazırda dijital pazarlamadır.
Türkiye İstatistik Kurumu’nun son yaptığı araştırmaya göre Türkiye nüfusunun %73 aktif olarak interneti kullanıyor. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=30574
Dijital pazarlamanın olmazsa olmazı Google ve toolları dışında WeAreSocial’ın2019’un dördüncü çeyreğinde son yayınladığı araştırmaya göre Facebook en fazla kullanılan sosyal medya platformudur. Ardından Youtube, Whatsapp (her ne kadar Whatsapp’ı sosyal medya platformu olduğunu düşünmesek de, anlık durum paylaşımları bunu kanıtlıyor nitelikte) Listede Instagram, Türkiye’de pek fazla kullanılmayan Whatsapp’ın rakipi WeChatden sonra geliyor. Son zamanlarda kullanıcı kitlesi bakımından eleştirilere maruz kalan Tiktok’sa ilk 10’da.
Tüketicilerin ihtiyaçlarını geleneksel pazarlama yöntemlerinden ayıramayan ve dijital pazarlamayı önemsemeyen, bütçe ayırmayan büyük ve orta ölçekli işletmeler satış konusunda rekabette zayıflıyor ve rakiplerine göre daha geri planda kalıyor.
Dijital pazarlama ve dijital mecralar aracılığıyla markanızı, firmanızı, ürününüzü tanıtabilir, satışlarınızı arttırabilir ve müşterilerinizle kalıcı ilişkiler kurabilirsiniz.