Türkiye’nin en çok ihracat ettiği ürünler arasında tekstil ve hazır giyim sektörü, devletinde teşvik ve destekleri arasında bulunan e-ihracat ile satılacak en fazla kar marjı oluşturacak ürünler arasında yer alır.
Ülkemizde kıyafet üretimi uygun fiyatla yapıldığı için e-ihracatla yurtdışına ürün satan işletmeler gelirlerini hızlı bir şekilde arttırabilmektedir.
Kadın giyim ürünleri ,erkek giyim ürünleri, anne ve bebek ürünleri, ev tekstili ürünleri, çocuk giyim ürünleri yurtdışına ne ihraç edebilirim sorusuna yanıt arayan kişi ve işletmelerin yönelebileceği ilk ürün grubudur.
Çünkü yurtdışında yaşayan kişilerin büyük bir bölümü internetten alışveriş yapmayı tercih etmektedir. Ülkemizde faaliyet yürüten markalar da hazır giyim ürünlerini uygun fiyatta yurtdışına gönderebileceği için işletmeler ilk olarak bu ürün grubuna yönelmelidir.
Tekstil ve moda sektöründe ihracatın en fazla yapıldığı ülkeler ise Amerika, İngiltere, İspanya, Fransa, Rusya ve Balkan ülkeleridir.
Moda ve Hazır Giyim Dijital Medyanın Kullanımı
Hepimiz alışveriş yapmadan önce gerek arama motorlarında, gerekse dijital pazaryerlerinde çevrimiçi araştırmalar yapıyoruz. Söz konusu giyim ürünleri ve moda olunca zengin çeşitlilikle bir çok sonuç ortaya çıkıyor. Çoğu zaman karar veremiyoruz.
Moda ve tekstil, internet ve sosyal medya kullanıcılarının neredeyse tüm kesimlerine hitap ettiği ve geniş kitlelere ulaşabildiği diğerlerine göre daha kolay bir sektördür.
Her dönem trendlere uygun ürün çeşitliliği ve tasarımları ile sosyal medyaya çok daha kolay uyum sağlayabilmektedir.
Türkiye’de hazır giyim, moda ve tekstil sektörü %4 pay ile dünyanın altıncı en büyük ihracatçısı konumundadır.
Hazır Giyim ve Tekstil Ürünlerinde Dijital Pazarlamanın Önemi
Daima büyük bir kitleye hitap eden hazır giyim, moda ve tekstil sektörü, oluşturmuş olduğunuz mevcut ve potansiyel müşteri kitleleriniz ile ilgili bir ölçüm ve veri analizi yapılması online satış faaliyetlerinize başlamdan önce olumlu sonuçlara yol açabilmektedir.
Ülkemizde tüketicilerin %72’si fiziksel olarak alışveriş yapmadan önce internetten araştırma yapıyor. Arama sonuçlarında gözükebilmeniz için ise ürünlerinizin web sitenizde detaylandırılması ve bunların arama motorlarında indekslenmesi için detaylı bir çalışma yapılması gerekmektedir.
Tüketiciler özellikle yılın son döneminde kendi ihtiyaçlarına göre alışveriş yapmaktadır. Çünkü aynı dönemde 11.11 indirimleri, Efsane Kasım, Şahane Cuma, Black Friday gibi perakende platformlarına özgü indirimler yapan e-ticaret markaları ayrıca Yılbaşı ve 14 Şubat gibi önemli günlerde de sitelerine trafik sağlayarak önemli bir gelir elde etmektedir. Özellikle yılbaşı haftasında arama hacmi diğer haftalara göre 11 kat artmaktadır.
Trendyol, Hepsiburada, N11, Çiçeksepeti, Amazon gibi e-ticaret platformları, ürünlerinin satışı durumunda satıcılardan aldığı hemen hemen %20 – %25 varan komisyon oranları, hizmet bedeli ve satıcıdan kaynaklanan gecikme bedeli ile kimi zaman düşük kar marjı ve hatta zarar ile satıcıyı karşı karşıya bırakmaktadır.
Bu yüzden satıcıların kendi e-ticaret platformlarını kurarak daha yüksek kar oranı elde etmelerini önerilmektedir. İlterland olarak mikro e-ticaret sitesi ve kurumsal e-ticaret sitesi çözümlerimize buradan inceleyebilirsiniz.
Yılın son döneminde en çok aranan ürün kategorileri ise moda, tekstil ve giyim sektörü, ayakkabı, aksesuar, parfüm, akıllı telefon olarak sıralanmaktadır.
E-ticaret hacminin 2022 yılı sonunda 700 Milyar TL’ye ulaştığı tahmin ediliyor. Kullanıcıların büyük bir çoğunlu ise satın alımlarını mobil telefondan gerçekleştirmektedir. Bu yüzden web sitesi tasarımlarının responsive yani mobil uyumlu olması gerekmektedir.
Yalnızca özel günlerde web sitenize trafik çekerek değil, müşterinizin size ihtiyaç duyduğu her anda tetikleyici bir platform olan Instagra, Facebook, Twitter ve Whatsapp gibi farklı sosyal medya kanallarında da aktif olmanız gerekmektedir.
Tekstil, hazır giyim ve moda sektöründe en fazla kullanılan sosyal medya platformu ise Instagram’dır. Instagram kullanıcı ihtiyacına göre uygulamasını güncelleyerek sürekli farklı yenilikler sunmaktadır. Hazır giyim ve tekstil ürünleri için dijital pazarlama stratejisi konusunda bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Moda, Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Sosyal Medya Stratejisi
Özellikle son dönemlerin en hızlı tüketim potansiyeline sahip Z kuşağının gündemi sürdürülebilir moda. Bu gelecekte de işletmeleri büyük ölçüde etkileyecek bir konu. Çünkü sosyal medyayı günün her anında kullanan Z kuşağı modayı da Instagram, Pinterest, Facebook ve Tiktok gibi sosyal medya platformlardan takip ediyor. Bu nedenle Z kuşağı kendine özgü konsept oluşturarak markalarını yaratıyor ve çevresini etkileyebilmekte ve küçük işletmelere yönelebilmektedir.
Bu aralar ise ‘kendin yap & kendin giy‘ gibi içerikleri son dönemde yükselişte!
Görsel Ağırlıklı, Kısa ve Öz Metinlerle Paylaşım Yapın
Kullanıcılar hazır giyim ve moda sektörünü takip etmek için ağırlı olarak Instagram ve Pintrest gibi görsel içerik üreten mecralarda zaman geçiriyorlar. Bu yüzden paylaşımlar en alt düzeyde metin içermeli ve kaydırılabilir resim seçeneği kullanılmalı.
Reels İçerikler Üretin
Son dönemde organik takipçi elde etmek ve etkileşim oluşturmak açısından çok büyük bir öneme sahip reels içeriklerinde ise geniş kitlelere hitap etmeniz için gerçek figür, ikon ve yüzler kullanılması gerekiyor.
Hashtag ve Metin Kullanımı
Instagram’ın ilk kullanıldığı dönemlerden bu zamana kadar hashtagler bir paylaşımın olmazsa olmazıydı. Ancak son dönemlerde içerikleriniz hashtag aramaları dışında keşfette de görünebildiği için kullanacağınız hashtagleri metin içerisinde kullanmanız doğru olacaktır. (Kullanacağınız hashatgler her ne kadar maksimum 30 adetle sınırlı olsa da 5 ile 7 adet arasında kullanmaya özen gösterin.)
Örneğin;
#Moda ve #Tekstil Sektöründe #DijitalPazarlama Stratejisi.
Moda Blogu Oluşturma
Ürününüzle ya da tasarımınızla ilgili arama motorlarında bulunmak için mutlaka bir web sayfası oluşturun. Her sene değişen tasarım trendleri, kombinler ve sezon renkleri hakkında detaylı bir içerik oluşturun. İçerik yazarken seo kurallarına yani arama motorlarına uygun içerikler oluşturun. (SEO içerik hakkında bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçin) Böylelikle moda ve tekstil sektörü hakkında oluşturacağınız özgün içeriklerle sektörde tanınabilir bir duruma geleceksiniz. Blog yazılarınızı sosyal platformlarda paylaşaşarak ise web sitenize trafik çekebilir ve kitlenizi genişletebilirsiniz.
Influencer Marketing Çalışmaları
Sosyal medyada büyük bir öneme sahip Influencerlar ile ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.
Ürününüz için doğru Influencerı seçmeniz hitap ettiği takipçi kitlesi ile markanız ve ürünlerinizin uyumlu olmasına özen göstermeniz gerekmektedir.
Nano Tekstil ( Akıllı Kumaş Teknolojisi)
Son dönemlerde ise nano tekstil yani akıllı kumaşlar ile yangına karşı dayanıklı, ısı, kir ve toz geçirmeyen bu teknolojinin gelişme sürecini tamamlayıp 2025 yılına kadar hayatın her alanına gireceği tahmin edilmektedir.
Bu yüzden tekstil sektöründeki gelişmleri mutlaka etmeniz gerekmektedir.